Język angielski

Dodatkowa godzina języka angielskiego, dla uczniów potrzebujących wsparcia w nauce
 - wtorek godz. 9.00. 
Zapraszam 
.............................................................................................................................................
Dear Students,

Thank you all for this year’s work.
Have a nice and happy holiday
with lots of smile and joy.
Stay healthy and safe, take a rest
and start your dream school in September
with fantastic holiday memories.

Your English teacher


15.06 - 25.06.2020

LEKCJE POWTÓRZENIOWE

8.06 - 12.06.2020

Lesson 1,2
Subject: Revision and consolidation of material.


POWTÓRZENIE CZASÓW - DOKUMENT WORD

 WZORY CZASOWNIKÓW

ZDANIA WARUNKOWE TYPU "0"
Zero type conditionals. Zdania warunkowe typu "0".

Zdania warunkowe składają się z dwóch części:
(1) zdania okolicznikowego, rozpoczynającego się od spójnika "if" 
i wyrażającego pewien warunek
oraz
(2) zdania głównego, które opisuje skutki spełnienia bądź niespełnienia tego warunku.

Zdania warunkowe typu "0" odnoszą się do prawd ogólnych i praw przyrody.
Zdanie okolicznikowe                                                        Zdanie główne
If/When + Present Simple,                                                 Present Simple
If you heat water to 100 degrees Celcius,                          it boils.
Jeśli podgrzewa się wodę do 100 stopni Celcjusza,           ona wrze.
If you heat ice,                                                                    it melts.
If you study hard,                                                              you learn a lot. 

Exercise - przepisać bez zmian (zrobimy wspólnie)
1. If you ................................ (put) sugar in your tea, it .............................. (taste) sweet.
2. If you ..................................(not put) sugar in your tea, it ..........................(taste) sweet.
3. If the wind ......................... (blow), it ........................(get) chilly.
4. When it ................................(snow), people usually .......................(dress) warmly.
5. If the children ..........................(be) tired, they ........................... (go) to sleep.
6. When you ................................. (mix) yellow and blue, you ..........................(get) green.
7. When the sun .............................(be) strong, people ........................(wear) sunglasses.

ZDANIA WARUNKOWE TYPU I
Zdania warunkowe typu I  oznaczają warunek możliwy do spełnienia w przyszłości lub teraźniejszości.
Zdanie okolicznikowe                                                        Zdanie główne
If/When + Present Simple,                                                 czas przyszły (Future Simple) /
                                                                                            lub tryb rozkazujący
                                                                                           /can/may/must + bezokolicznik bez "to" 

If you join the robotics club,                                             you will build a robot.
Jeśli zapiszesz się do klubu robotyki,                                zbudujesz robota

If mum gives Tom pocket money,                                      he will buy a toy dinosaur.                
Jeśli mama da Tomowi kieszonkowe,                                on kupi zabawkowego dinozaura.

 If mum doesn't give Tom pocket money,                         he won't buy a toy dinosaur.
Jesli mama ne da Tomowi kieszonkowego,                       on nie kupi zabawkowego dinozaura.


If they clean the pool,                                                         they will swim here.
Jeśli wyczyszczą basen,                                                      będą tutaj pływać.

If they don't clean the pool,                                                they won't swim here.
Jeśli nie wyczyszczą basenu,                                                nie będą tutaj pływać.

Unless they clean the pool,                                                   they won't swim here
Jeśli nie wyczyszczą basenu,                                                nie będą tutaj pływać.

unless = if not

ZDANIA WARUNKOWE TYPU II

 Zdania warunkowe typu II oznaczają warunek dotyczący teraźniejszości lub przyszłości, którego spełnienie jest  niemożliwe lub mało prawdopodobne.

Zdanie okolicznikowe                                                        Zdanie główne
If + Past Simple,                                                                 would
                                                                                            lub could
                                                                                            might + bezokolicznik bez "to"  

If I won the lottery, I would travel around the world.
Jeśli wygrałabym na loterii, podróżowałabym dookoła świata.

If  Jake spoke French,  he would understand this song.
Gdyby Jake mówił po francusku,  zrozumiałby tą piosenkę.

If I were* you,    I would chose the green T-shirt.
Na twoim miejscu  wybrałbym tą zieloną koszulkę.
(gdybym był tobą)


If Sally was /were the president, she would protect the environment.
 Gdyby Sally była prezydentem, chroniłaby środowisko.


* w zdaniu warunkowym typu II
- w zdaniu okolicznikowym -
 można użyć słowa was lub were w 1 i 3 os. l.poj.


1. If I .........................  (have) a bike  , I.............................. (not get) the bus to the football pitch.
2. If he ............................ ( get) some exercise, he ................................ (nor be) overweight.
3. If she ........................... (be ) good at running, she .............................. (be) at the team.
4. If we ............................. (have) enough money, we .............................. (can/ buy) a new sports kit.
5. If we .............................. (have) enough players, we ............................. (have to) cancel the match.
6. Those people ................................ (can/come) into the stadium if they ....................... (have) tickets.


 STRONA BIERNA

Present Simple
Strona czynna: He writes stories.                                  He writes a story.                                   
Strona bierna: Stories are written by him.                     A story is written by him.

Present Continuous - nieobowiązkowe
Str. czynna: He is writing stories.                                   He is writing a story.
Str. bierna: Stories are being written by him.                A story is being written by him.

Past Simple
Strona czynna: He wrote stories.                                            He wrote a story.
Strona  bierna:  Stories were written by him.                         A story was written by him.

Present Perfect
Strona czynna: He has written stories.                                   He has written a story.
Strona bierna: Stories have been written by him.                  A story has been written.

Futue Simple
Strona czynna: He will write stories.                                      He will write a story.
Strona bierna:  Stories will be written by him.                       A story will be written by him.
                                                     
Lesson 3
Subject: Exam practice

Plik pdf z zadaniami egzaminacyjnymi znajduje się na Skypie.


1.06-5.06.2020 
Do przesłania: ćw. F str. 127 (podręcznik)
(przykładowe opowiadanie - str. 168)
Lesson 1 
Subject: Reported speech - mowa zależna 
Mowy zależnej używamy, relacjonując czyjąś wypowiedź; najczęściej posługujemy się wtedy takimi czasownikami, jak: tell, say, promise, explain. Po czasowniku wprowadzającym możemy użyć spójnika "that" ("że") lub go pominąć, np.:
Mary said (that) she was very tired.
Mary powiedziała, że jest bardzo zmęczona.
Kiedy czasownik wprowadzający mowę zależną jest w czasie Past Simple, wówczas występuje następstwo czasów.
Materiały: Język angielski. Kalendarz ósmoklasisty. G.W.O.str. 134.)

Następujące czasowniki modalne ulegają zmianie w mowie zależnej:
may - might
can - could
must - had to
Zmianie nie podlegają poniższe  czasowniki modalne:
could
might
should
ought to

Exercise
Zamień zdania na mowę zależną.

1. "I can't find my bag," she said.
She said (that) she couldn't find her bag.

2. "We got married six months ago," she said to us.

4. "I'll go shopping tomorrow," he said.

5. "I bought a new car last week," he said.

6. "We aren't doing anything next week," they said.

7.  " I can't go out tonight," she said to me.

8. "I forgot to pay the bill," he said.

9. "We've brought you a present," she said to me.

10. "I'll phone you tomorrow," she said to Peter.

Lesson 2
Subject: PYTANIA, POLECENIA i PROŚBY W MOWIE ZALEŻNEJ
Język angielski. Kalendarz ósmoklasisty. G.W.O.str. 134.


Exercise
Przekształć zdania na mowę zależną. Zacznij od I asked if.
1. "Can Mary operate a computer?"
2. "Were they at the party last weekend?"
3. "Have you seen Sue?"
4. "Is it his skateboard?"
5. "Did John play squash on Saturday?"
6. "Is she going to buy this new record?"
7. "Will they come round?"

Exercise 2
Zapisz polecenia w mowie zależnej.
1. She told him: "Don't look at me like that."
2. The policeman ordered me: "Don't park here."
3. The policeman ordered me: "Show me your identity card."
4. The teacher told us: "Stop copying."
5. She told the student: "Wait outside the classroom."
6. The doctor told me: "Take two pills a day."
7. My brother told me: "Don't disturb me."
8. Ma parents told me: "Don't drive too fast."


    Exercise 3
Podane polecenia i prośby zapisz w mowie zależnej, zaczynając od They told me lub They asked me.
1. Don't read a book at dinner.
2. Don't watch TV late at night.
3. Please, don't play a ball in your room.
4. Will you remember to put on a cap when it's cold, please?
5. Please, wear a uniform at school.
6. Will you brush your teeth every day, please?
7. Could you call us if you want to stay longer with your friends, please?

Lesson 3
Subject: Writing a story. Pisanie opowiadania.

Przeanalizować przykładowe opowiadanie - str. 168.

Usefull words and expressions:

one day - pewnego dnia
once upon a time - pewnego razu
It all started... To wszystko zaczęło się...
first - najpierw
at first- na początku, początkowo, najpierw
 then - potem, wtedy
next - następnie
when - kiedy, gdy
Suddenly... Nagle...
Meanwhile... Tymczasem... /w międzyczasie
finally - w końcu, wreszcie
in the end- ostatecznie, w końcu, na końcu




25.05 - 28.05.2020
Podręcznik str. 120, 122, 123 -124
Zeszyt ćw. str. 87-88

Lesson 1,2
Subject: Describing relationships - reading, listening and speaking practice.

Ćwiczenia z podręcznika zrobimy wspólnie.

Przepisać "Phrasal verbs"  oraz "Phrases and prepositions" str. 141 i nauczyć się.



Lesson 3
Subject: Giving advice - speaking and writing practice.

Ćwiczenia ustne zrobimy wspólnie.

Przepisać "Useful expressions" str. 141 (do końca strony) i nauczyć się.

Do przesłania: 
wybierz sobie jedną z poniższych wypowiedzi i napisz e-mail formalny,
w którym udzielasz porad dotyczących przedstawionego problemu:
- poinformuj adresata, dlaczego piszesz,
-  udziel kilka porad pomocnych w rozwiązaniu problemu,
- wyraż swoją nadzieję, że problem zostanie rozwiązany.


Dear Madam,
I am writing to.................................................................................
.........................................................................................................
..........................................................................................................

I look forward to hearing from you.
Best regards,
XYZ





Materiały: https://www.eslprintables.com/grammar_worksheets/instructions/giving_advice/Giving_advice_65376/

18.05 - 22.05.2020
Termin: do 23 maja

Lesson 1,2
Subject: Mock exam tasks

PRZYKŁADOWY ARKUSZ EGZAMINACYJNY

Do przesłania same zadania otwarte. Arkusz wysłałam Wam też na adres e-mailowy. Jest również na Skypie.

Lesson 3
Subject: Zdania podrzędne złożone przydawkowe określające i nieokreślające.

Przepisać definicję 8. 1 str. 156 - nie przesyłać.

Ćw. A str. 156; ćw. E, F - zrobiliśmy na lekcji - nie trzeba przesyłać.

G str. 121 - same odpowiedzi - do przesłania.


11.05 - 15.05.2020
Termin do 16 maja

1. Skills Checkpoint VII

Podręcznik: C, D, E, F str. 114-115 - nie przesyłać.

Homework: 
Decribe the problems of the Earth and how can we help our planet. Opiszcie problemy ZIEMI i jak my możemy pomóc naszej planecie - na podstawie ćw. C str. 114 - min. 50 słów - przesłać i nauczyć się opowiadać.

2. Writing a text message - pisanie wiadomości tekstowej (SMS).
Podręcznik str. 167, 112-113 - nie przesyłać.
Homework:
Ex. G p. 115 - przesłać (min. 50 słów).

3. Revision of unit VII.
Podręcznik: ćw. B i E  str. 116 - same odpowiedzi - przesłać,
 zeszyt ćwiczeń str. 84-85 - przesłać.


4.05-8.05.2020
Do odpowiedzi ustnej
Nauczyć się odpowiadać szczegółowo na pytania: 
1.  Describe "The Great Garbage Patch" and the problems it causes. Is there any hope for solving these problems? (D/110)
2. Describe the story of discovering Angel Falls. (E/111)

Subject 1: Listening practice " Wildlife shark investigation".

Str. 108 -zrobimy wspólnie - same odpowiedzi do zeszytu.

Ćwiczenia egzaminacyjne LINK: https://gierlachow8.blogspot.com/p/exam-practice.html - same odpowiedzi - do przesłania.

Subject 2: Vocabulary:  prepositional phrases. 
Discussing pollution of oceans.

 Przepisać "Phrases and prepositions"  oraz "Phrasal verbs" str. 140 - od "after years" do "put up"
Str. 110 - zrobimy wspólnie (A,B -całe do zeszytu, D - same odpowiedzi).

  Describe "The Great Garbage Patch" and the problems it causes. Is there any hope for solving these problems? - do przesłania.

Subject 3: The use of articles. The highest waterfall in the world.

Str. 111 - zrobimy wspólnie: A,B, C + "Uwaga" - całe do zeszytu; D,E - same odpowiedzi 

Describe the story of discovering Angel Falls - do przesłania.

Zeszyt ćwiczeń str. 78 - 79 (bez słuchania) - do przesłania.

27.04 - 1.05.2020
Subject 1: Language functions - exam practice.

Exercise
Fill in the gaps in English and write the sentences in your notebooks (do 28 kwietnia).


1.
Could you …………………….. that, please?
Czy mógłbyś to powtórzyć?
2.
Could you …………………………… again, please?
Czy mógłbyś to powtórzyć?
3.
Could you speak …………………….., please?
Czy mógłbyś mówić wolniej?
4.
………………………………. that, please?
Czy mógłbyś to przeliterować?
5.
What ………………………………… like?
Jak on wygląda?
6.
What ………………………………… like?
Jaki on jest?
7.
Excuse me. …………………………………………?
Przepraszam. Która jest godzina?
8.
Excuse me. Have you got ………………………. ?
Przepraszam, czy wie pani, 
która jest godzina?
9.
What time does ……………………….. leave ?
O której godzinie odjeżdża pociąg 
do Warszawy?
10.
………………………………………………….. ?
O której godzinie odjeżdża autobus?
11.
……………………………………………. 1p.m.
Autobus odjeżdża o 13.00.
12.
What time does ………………………………..
arrive?
O której godzinie przylatuje samolot 
z Londynu?
13.
…………………………………………………..
Samolot przylatuje o 7.00.
14.
What’s the …………………………… ?
Co się stało? (W czym rzecz?/ 
O co chodzi?)
15.
……………………… up?
Co słychać? Jak leci? / Co się stało?
16.
How……………….. going?
Co słychać jak leci?
17.
…………… are   things?
Jak tam twoje sprawy?
18.
I feel …………………………. .   

Kręci mi się w głowie.
19.
I’ve got …………………………………….. …..
Mam katar/ przeziębienie / grypę. 
20
I’ve got ……………………………………………... .
Boli mnie głowa / ucho / ząb / brzuch/
 gardło.
21.
I feel ………………...…....      
Mam mdłości.
22.
Do you …………………………………………… ?
Czy podoba ci się moja nowa fryzura?

 Subject 2: The analysis of mock exam paper from CKA (March 2020)

Wpisz same odpowiedzi z próbnego egzaminu ósmoklasisty do zeszytu. Zadanie 14 należy wykonać w całości (e-mail). Poniżej znajdują się linki do arkusza oraz nagrań (do 1 maja).

Osoby, które brały udział w próbnym egzaminie ósmoklasisty nie muszą robić poniższych zadań.

 Arkusz egzaminacyjny / link:

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze_probne/2020/OJAP-100-2004p.pdf

Plik dźwiękowy /link:

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze_probne/2020/OJAP-100-2004p.mp3

Subject 3: Ways to protect the environment - speaking practice.

Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania, żeby przygotować się do mówienia (do 1 maja )

1. Why is our planet in danger?

2. How do people damage the environment?

3. How many endangered species do you know? Make a list.

Ćw. C str. 109 (podręcznik) - całe do zeszytu.

Przepisać "Useful Expressions" str. 140 (od "first of all" do "write soon" i nauczyć się ich.

Przygotować wypowiedź "What can our school do to protect the environment?" -można oprzeć się na wskazówkach z "Teen Talk" str. 109. 

Wszystkie wymagania podświetlone na żółto proszę przesłać do 1 maja.

 22.04.2020 -24.04.2020

Temat 1: "Cities Beneath the Sea" - reading and understanding 

a text about sea life. Environment-related words.

Przepisać słówka str. 140 (od "cave" do "website").

Ćwiczenia z podręcznika: A, B, C str. 104 oraz Skills Booster str. 105 - wykonamy wspólnie.

Ćwiczenia z podręcznika: A, B, C str. 106 - same odpowiedzi do zeszytu - wykonamy wspólnie.

Temat 2: Czas Past Perfect 

Przepisać notatkę:

Czynność, która została wykonana przed inną czynnością 
(lub wydarzeniem, czasem) w przeszłości.
The skier had returned to the hotel before the storm started.

Czynność, która trwała przez jakiś czas w przeszłości przed innym wydarzeniem.
When I met Susan in 2000,  she had lived in Sandomierz for five years.

OKREŚLENIA CZASU:
before – przed, zanim
when – kiedy
after – po
as soon as – gdy tylko
by the time - zanim, do czasu gdy
until /till - aż do
for - przez
since - od

PODMIOT + HAD + III FORMA
I had seen a lion before I went to the zoo in Cracow.
Widziałam lwa zanim pojechałam do zoo w Krakowie.
You had seen a lion ...
He had seen a lion ...
She had seen a lion ...
It had seen a lion...
We had seen a lion...
You had seen a lion...
They had seen a lion...

PYTANIA:
Had you seen a lion before you went to the zoo in Cracow?
Yes, I had.
No, I hadn't.

PRZECZENIA:
had not = hadn’t

You hadn’t  seen a lion before you went to the zoo in Cracow.

Do przesłania:

zeszyt ćw. str. 76 , Vocabulary 1 (A,B ) str. 77, Grammar 1 str. 77 (tylko A) oraz tłumaczenie zdań na język angielski (ćwiczenia egzaminacyjne na blogu)



Poniższe ćwiczenie - same odpowiedzi do zeszytu - wykonamy wspólnie. 
Exercise 1

 

Ćwiczenia egzaminacyjne

Wpisz brakujące fragmenty tłumaczenia na język angielski.
Lp.
English 
Polish
1.
Where ………………………. from?
Skąd jesteś?
2.
………………… you live?
Gdzie mieszkasz?
3.
………………… Poland.
Jestem z Polski.
4.
………………………….. Gierlachów.
Mieszkam w Gierlachowie.
5.
…………………… your father do?
Czym zajmuje się twój ojciec?
6.
He ……………………………… .
On jest strażakiem.
7.
………………………. meet you.
Miło mi cię poznać.
8.
Excuse me, ……………………. English?
Przepraszam, czy mówisz  po angielsku?
9.
Yes, a …………………. .
Tak, troszeczkę.
10.
………………….. you?
Jak się masz?
11.
I………………………, ………… you.
Mam się dobrze, dziękuję.
12.
What ………………………….. in your free time?
Co lubisz robić w wolnym czasie?
13.
I enjoy …………………………. music.
Sprawia mi przyjemność słuchanie muzyki.
15.
……………….. into sport.
Pasjonuję się sportem.
16.
I’m …………………… the theatre.
Szaleję na punkcie teatru.
17.
I’m keen ……………………………..
adventure books.
Chętnie czytam książki przygodowe.
18.
………………………………………… .
Jestem dobry z matematyki.
19.
I ……………………………… history.
Interesuję się historią.
20.

Do zobaczenia później.
21.
……………………….. that, please?
Czy mógłbyś to powtórzyć?
22.

Czy mógłbyś mówić wolniej?
23.
How …………………………….. your surname?
Jak przeliterować twoje nazwisko?
24.
………………………. “wiosna” in English?
Jak się mówi “wiosna” po angielsku?
25.
What ……….. “remarkable” .……………. ?
Co to znaczy “remarkable”?

15.04- 21.04.2020

 Temat 1,2 : Mock exam tasks.

Zadania z przykładowego arkusza egzaminacyjnego 

- str. 224 - 227 ("the green book").

Temat 3: Reading and understanding - mock exam paper. 

Zadania z przykładowego arkusza egzaminacyjnego 

- str. 227-228.

 Praca domowa

Dokończyć  w zeszycie pozostałe zadania z przykładowego

 arkusza egzaminacyjnego.

 - do przesłania:

Zadanie 14 str. 231 ("the green book")

 ................................................................................................................

 1. Nauczyć się
słówek ze słowniczka: adjectives + food str. 139 od "bitter" - "egg"
2.Przepisać Ćw. A i C ze str.91 i dopasować polskie wyjaśnienia.
3. Nauczyć się opisywać ustnie 1 fotografię do wyboru str. 93.


To wszystko do piątku. Nowy materiał, do przyszłej środy (8.04.)

 NOWY MATERIAŁ:

Temat 1: Past Simple and  Past Continuous - exercises.  

Zeszyt ćwiczeń str. 67-68  i ćw. A str.75

 

Temat 2: Skills Checkpoint VI

Przepisać "Useful experssions" pod fioletowym paskiem str. 139 

(od I like/don't like... do It's the worst...)

Zeszyt ćwiczeń str. 72-73

 

 Temat 3: Reading practice.

Zielona książka str.153-154 - same odpowiedzi

...................................................................................................

TEMATY NA CAŁY TYDZIEŃ (od 26 marca do 2 kwietnia) - materiał skrócony, 

dostosowany do możliwości ucznia

KLASA VIII: 
Temat 1: Reading: “Baking goods”. Przeczytać tekst na str. 88 w podręczniku
i wykonać ćw. A, C str. 88 - same odpowiedzi do zeszytu. Ćw. D str.89 - całe.
Temat 2: Vocabulary - food.                                                                         
 -Podręcznik str. 90 - same odpowiedzi do zeszytu. Zeszyt ćw. str.66                                 

Temat 3: Past Simple and Past Continuous.
Przeczytać definicje str.152 w podręczniku i nauczyć się.
Podręcznik str. 91 - same odpowiedzi do zeszytu.

  Z poprzedniego materiału aktualne tylko te zagadnienia:

Irregular Verbs,  czasy i zadania z "Repetytorium": tworzenie wypowiedzi pisemnych do zeszytu- Repetytorium 

("zielona książka"): zad. 2 str. 211 - list do kolegi, zadanie 2 str. 213 - ogłoszenie o zgubie, 

zad.3 str.215 - zaproszenie na koncert charytatywny, zadanie 1 str. 217 - wpis na blogu, 

zad.1 str. 221 - notatka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz